- 1. Zondag; Stalker Theatre, Elevate
- 2. Zaterdagavond; Theater Gajes
- 3. Zaterdagmiddag; Ockham’s Razor, Arc + Woest, NetNietNiets
- 4. Vrijdagavond; Theater Tol, Fietsen in de Hemel
- 5. Donderdagavond; La Française de Comptages, Une Cerise Noire
Zondag (post 8 juli ’12 @21:08)
Stalker Theatre met Elevate in de Schouwburg
Zaterdagavond (post 8 juli ’12 @13:38)
Ik zou graag zeggen dat Gajes zich zelf dit jaar overtroffen heeft, maar helaas ben ik daar nog niet zo zeker van. Ja, er zaten leuke stukjes tussen, het onderwerp sprak iedereen aan: Het verkwisten van gemeentegeld, en aan de kostuums lag het ook niet. Echter, de verhaallijn was zo dunnetjes uitgewerkt dat het spannende en sensationele uit bleef. Echt jammer, ik had er meer van verwacht.
Zaterdagmiddag (post 7 juli ’12 @21:12)
Op de Nieuwe Markt speelde vandaag Ockham’s Razor de voorstelling Arc. Deze voorstelling werd nog even geplaagd door een buitje, waardoor de buizen-constructie glad werd. Levensgevaarlijk natuurlijk als je 7 meter in de lucht hangt, aan één hand of voet. Een spannende voorstelling vol verrassingen.
In de Bergkerk speelde het dansgezelschap Woest, NetNietNiets. Een drietal dames vechten om een aantal koffers, maar later besluiten ze dat ze meer kunnen bereiken door samen te werken.
Vrijdag (post 7 juli ’12 @19:14)
Op vrijdagavond was de voorstelling van de Belgische Groep: Theater Tol, met de voorstelling: Fietsen in de Hemel. Een carrousel met daaraan fietsen werd door een grote kraan de lucht in getild. De mysterieuze kleding en muziek zorgden er voor dat de toeschouwers vol bewondering toekeken, en toen het stuk werd afgesloten met een grande finale van vuurwerk klonk een enkele ooowwwh! Schitterende voorstelling, kippenvel!
Donderdag (post 6 juli ’12 @13:45)
Deventer op Stelten trapt af met een grote avondvoorstelling op het Grote Kerkhof. La Française de Comptages speelde afgelopen donderdagavond het stuk Une Cerise Noire, voor het eerst buiten Frankrijk en ook nog eens in het Engels. Om belachelijke, onverstaanbare Franse accenten te voorkomen werd er gebruik gemaakt van voice-overs. De 26 acteurs, bijbehorende technici en enkele figuranten zorgden voor een druk bezet podium.
Het verhaal begint met een scene die zich afspeelt rond 1945. Amerikaanse militairen vallen een kantoor binnen waar een nazi-arts werkzaam is. Het onderzoek van deze arts blijkt echter zowel dubieus als lucratief. Weten waarom? Op vrijdag en zaterdag 6 en 7 juli a.s. spelen ze de voorstelling opnieuw. Grote Kerkhof 23 tot 24 uur.
Eigenlijk, als ik heel eerlijk ben is het verhaal niet zo interessant! Sterker nog, de verhaallijn hangt samen van clichés en is bovendien erg dunnetjes. Erg? Nee helemaal niet, gewoon omheen kijken! Je weet werkelijk niet waar je moet kijken, als je links kijkt zie rechts niet zullen we maar zeggen. Toch is het goed te volgen, en wordt er bij belangrijke scenes gezorgd dat er onverdeelde aandacht is! Mocht je nou toch, zo halverwege de voorstelling niet meer weten waar je moet kijken, kijk naar de camera, want wie weet staat die je op dat moment te filmen. Je maakt namelijk deel uit van de film, maar geloof me je bent niet alleen! Mocht je het nog niet begrepen hebben, het is een AANRADER!
Link van collega blogger: IJsselstadlog.nl (post 9 juli ’12 @18:05)
Een collega blogger heeft een item over dit logje geschreven waarvoor dank!:
(mirror)
Update: 24 jan ’13 -> IJsselstad weblog is er mee gestopt. De link gaat nu naar Youtube.