Menu

6 december 2016 • Gepubliceerd door ; maart 25, 2024 at 6:03 pm Qdraw

Eneco Chatbot Live

Het is vanaf vandaag mogelijk om je meterstanden door te geven via de Eneco Chatbot. Eneco heeft als eerste energiemaatschappij een intelligente chatbot op Facebook Messenger. Hiermee is een nieuw self-service kanaal toegevoegd aan de dienstverlening van Eneco.

Tekst gaat verder onder de afbeelding


Eneco Chatbot | foto 1

De klanten ontvangen één keer per jaar een e-mail met daarin het verzoek om de meterstanden door te geven. Maandelijks geven duizenden klanten de meterstanden door.
Vanuit deze mail komen de klanten bij de chatbot terecht en start de conversatie. De chatbot reageert volgens een geautomatiseerd reactiesysteem. Dit data-driven systeem is vooraf bepaald welke reactie er volgt op welke actie. Op deze manier wordt je optimaal geholpen en kan het doorgeven van de meterstand in een paar minuutjes gebeurt zijn.

Het kanaal Facebook Messenger is een kanaal dat bij de klanten bekend is en wordt gebruikt. Er zijn 7 miljoen mensen die Messenger op hun mobiel hebben staan en 6,8 miljoen dagelijkse Facebook-gebruikers. Messenger is een nieuw kanaal dat aan de serviceverlening wordt toegevoegd. Doordat dit kanaal al veel wordt gebruikt wordt het nog eenvoudiger en laagdrempeliger om de meterstanden door te geven.

De chatbot is vanaf vandaag te proberen op m.me/enecochatbot (inmiddels offline gehaald).
Mocht de wereld van chatbots je interesse hebben gekregen, maar je hebt nog de nodige vragen? Laten we dan eens een kop koffie drinken.

Vanwege auteursrechten claims mag ik de video niet insluiten in de website


Het filmpje dat Eneco geplaatst heeft op Youtube


Eneco Chatbot | foto 2

Deze blog verscheen voor het eerst op Qdraw.nl

Tags: , ,

Gecategoriseerd in:

Dit bericht is geschreven door: Dion

Lees ook deze blogs